Intrebari esentiale - raspunsuri simple
Ce este Internetul ?
Internetul este o retea mondiala de zeci de mii de computere de mare capacitate, conectate intre ele. Persoane particulare si oameni de afaceri intra pe Internet prin intermediul unui furnizor local de servicii Internet, care ofera astfel accesul la posta electronica (e-mail) si la sistemul de informare " www" (World Wide Web). Internetul ofera potentialilor clienti posibilitatea de a "vizita" afacerea pe "web" si sa analizeze ofertele online de produse si servicii ale firmelor.
Cum folosim Internetul pentru afaceri ?
O multitudine de firme utilizeaza Internetul pentru publicitate. Marketingul prin Internet este o oportunitate pentru a crea imaginea unei firme si pentru a atrage clienti. Firmele furnizeaza informatii tehnice si utilizeaza pagina de web ca o platforma pentru lansarea noutatilor firmei. Folosind propriul website ca pe un magazin, ele ofera produse si preiau comenzi.
Este necesar ca propriul computer sa fie conectat in permanenta la retea ?
Nu. Puteti stoca paginile de web ale afacerii dumneavoastra intr-un computer-gazda. Acesta este cel care trebuie sa functioneze non-stop, nu al dumneavoastra. Este de mentionat si faptul ca nu exista nici un pericol pentru ca hackerii sa patrunda in computerul dumneavoastra.
Cine plateste convorbirile interurbane ?
In sarcina dumneavoastra este doar plata convorbirilor telefonice locale efectuate cu furnizorul dumneavoastra de servicii Internet. Mesajele dumneavoastra sunt apoi retransmise catre alte computere-gazda mari, prin linii telefonice rapide, inchiriate sau prin satelit. Costurile acestor transmisii sunt suportate din taxa lunara fixa, perceputa de furnizorul dumneavoastra de servicii Internet.
Ce grad de siguranta ofera comertul electronic clientilor si comerciantilor ?
Atat clientii cat si firmele sunt foarte preocupati de diferitele incertitudini legate de comertul electronic. Se constata lipsa de incredere in ceea ce priveste securitatea datelor personale in timpul transferurilor in cadrul tranzactiilor electronice. Clientii sunt inca neincrezatori, dar expertii sunt de parere ca tranzactiile in comertul electronic au un grad mai mare de siguranta decat banalele cumparaturi efectuate prin cardul de credit.
Ce dimensiune economica are comertul electronic ?
Tranzactionarea electronica a marfurilor si serviciilor constituie o extensie a comertului actual. Se obtine astfel o eficienta sporita, in sensul reducerii costurilor si in ceea ce priveste efectul marketingului si se imbunatateste relatia beneficiar-client.
COMERTUL ELECTRONIC FACILITEAZA SI COOPERAREA INTRE FIRME. REDUCE COSTURILE DE MARKETING SI DE LIVRARE, SUSTINE STRATEGIA DE MARKETING A FIRMEI SI OFERA ACCES PE NOI PIETE. IN VIITORUL APROPIAT, COMERTUL ELECTRONIC VA AVEA UN IMPACT PUTERNIC ASUPRA COMPETITIVITATII FIRMELOR.
Cum pot firmele mici sa beneficieze de comertul electronic ?
Comertul electronic nu este restrictionat de frontierele statelor dar depinde de existenta sau inexistenta retelelor de computere. Comertul electronic permite chiar si celor mai mici furnizori, indiferent de provenienta lor geografica, sa fie omniprezenti si sa faca afaceri in intreaga lume.
COMERTUL ELECTRONIC INFLUENTEAZA POZITIV NU NUMAI ACTIVITATEA INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII DAR VINE SI IN SPRIJINUL CLIENTILOR, OFERINDU-LE NENUMARATE OPTIUNI.
Care sunt cele mai mari bariere in comertul electronic ?
Comertul electronic se afla inca in faza incipienta. Clientii manifesta temeri in ceea ce priveste furtul cardurilor de credit, a confidentialitatii datelor personale, etc. Multe firme nu au adoptat modelul electronic potrivit pentru derularea comertului lor electronic sau intampina dificultati in integrarea comenzilor si a informatiilor culese online, in activitatea curenta a firmei. Cu toate acestea, este o certitudine faptul ca numarul clientilor magazinelor electronice si a firmelor care adopta solutiile comertului electronic este in crestere. Multi furnizori de servicii Internet popularizeaza sistemul de cumparare online tocmai pentru a induce un plus de incredere si consideratie.
Ce putem cumpara prin Internet ?
Aproape tot ce dorim: carti, computere, vin, dulciuri, software etc.. Problema este ca, in aceasta explozie de oferte gen "de toate pentru toti", este greu sa gasim ceea ce cautam de fapt.
Ce este comertul electronic ?
Pentru unele firme, comert electronic inseamna orice tranzactie financiara care utilizeaza tehnologia informatica. Pentru altele, notiunea de comert electronic acopera circuitul complet de vanzari - inclusiv marketingul si vanzarea propriu-zisa. Multi oameni considera comertul electronic ca fiind orice tranzactie comerciala condusa electronic pentru cumpararea unor produse cum ar fi carti, CD-uri, bilete de calatorie si altele. Dar, comertul electronic are, in sens larg, un impact mult mai profund asupra evolutiei afacerilor si cuprinde, in fapt, nu numai noile achizitii comerciale ci si totalitatea activitatilor care sustin obiectivele de marketing ale unei firme si care pot include, spre exemplu, publicitate, vanzari, plati, activitati post-vanzare, servicii catre clienti, etc.
CA URMARE, S-A LARGIT GAMA DE SERVICII CARE SPRIJINA SI ACORDA ASISTENTA ACESTUI NOU DOMENIU AL AFACERILOR. ACESTE SERVICII SE REFERA LA FURNIZORII DE INTERNET, LA SISTEMELE DE SECURITATE SI SEMNATURILE ELECTRONICE, LA TRANZACTIILE ONLINE SAU RETELELE DE MAGAZINE, PRECUM SI LA SERVICIILE CU CARACTER GENERAL, CUM AR FI CONSULTANTA, DESIGNUL DE PAGINI WEB, ELABORAREA SITE-URILOR, S.A. ACEASTA EVOLUTIE ARE UN IMPACT MAJOR ASUPRA ECONOMIEI, IN CEEA CE PRIVESTE CREAREA DE NOI INTREPRINDERI, DIVERSIFICAREA CELOR EXISTENTE SI, IN SPECIAL, ASUPRA POTENTIALULUI PIETEI FORTEI DE MUNCA SI A GRADULUI DE OCUPARE A ACESTEIA IN VIITOR. DATORITA ACESTEI DIVERSITATI A CONDITIILOR DE PIATA CE CUPRINDE UN MARE NUMAR DE FURNIZORI DE SERVICII SI CARE ESTE INTR-O PERMANENTA SCHIMBARE, SE IMPUNE CA O NECESITATE PUNEREA LA DISPOZITIA INTREPRINDERILOR SI IN SPECIAL A INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII, A UNEI "SURSE" UNDE SA GASEASCA SPRIJINUL ADECVAT PENTRU APLICAREA SOLUTIILOR COMERTULUI ELECTRONIC IN ACTIVITATEA PROPRIE.
Industria comertului electronic face, in general, distinctie intre tranzactiile Business-to-Business (B-2-B sau BTB) si tranzactiile Business-to-Consumer (B-2-C sau BTC): B-2-B cuprinde toate tranzactiile ce se efectueaza intre doi sau mai multi parteneri de afaceri. Aceste tranzactii se bazeaza, de obicei, pe sisteme extranet, ceea ce inseamna ca partenerii de afaceri actioneaza pe Internet prin utilizarea de nume si parole pentru paginile de web proprii. B-2-C se refera la relatiile dintre comerciant si consumatorul final, fiind considerat comert electronic cu amanuntul.
O noua optiune in comertul electronic este tranzactia Business-to-Employee (B-2-E), care se refera la tranzactiile din interiorul unei firme, destinate personalului angajat al firmei si efectuate prin sistemul intranet propriu.
MODELE DE AFACERI PE INTERNET >>>
Pentru detalii privind serviciile noastre de web development va invitam sa ne
contactati prin formularul de contact, sau sa completati un formular de analiza a proiectului.
|