De la marketing la vanzari
Sistemul Internet este marcat, in zilele noastre, de o dezvoltare uimitoare si ofera, astfel, noi dimensiuni de extindere a oportunitatilor de afaceri. Evolutia din ultimii cativa ani demonsteaza ca Internetul a devenit o importanta piata care permite oamenilor de afaceri sa patrunda pe noi piete si sa-si prezinte paginile web indiferent de marimea firmei proprii sau de amplasarea ei geografica. Conditiile create de aceasta noua era a tehnologiei, permit intreprinderilor mici si mijlocii sa concureze acum gigantii industriei.
Exista ratiuni importante ce determina firmele sa initieze strategii de marketing si de vanzari prin paginile de Internet asa cum, multe firme au convingerea ca Internetul este locul potrivit pentru a oferi servicii clientilor. Ele furnizeaza informatii despre produse si raspund online, de exemplu, solicitarilor primite. Dar, din ce in ce mai multe pagini de Internet sunt destinate sa indeplineasca mai mult decat obiective de marketing: rolul paginilor de Internet evolueaza de la marketing spre vanzarea directa.
Comertul electronic, in forma lui cea mai simpla, necesita prezenta intr-o retea de baza, promovarea firmei, furnizarea de servicii premergatoare vanzarii si servicii post-vanzare. Mii de intreprinderi mici si mijlocii pot confirma deja, ca aceste conditii minime pot fi asigurate fara dificultate si cu cheltuieli reduse, prin utilizarea tehnologiilor traditionale de Internet.
Prin contrast, comertul electronic in forma complexa ridica probleme de ordin legal, cultural si tehnologic. Pentru a atinge acest nivel, se impune ca firma sa-si creeze sisteme proprii de comanda. Datorita costurilor aferente realizarii comertului electronic, pionieratul in acest nou domeniu de afaceri apartine doar firmelor mari si care au resursele financiare necesare. Cu toate acestea, in timp, notiunea de "tranzactie traditionala" va include treptat si formele complexe de comert electronic.
Cei mai multi oameni considera comertul electronic o modalitate de a face cumparaturi "online" - respectiv, accesarea unui magazin electronic pentru a comanda un cadou, in ultimul moment, pentru o aniversare (a sotului sau sotiei) de care au uitat.
Dar, cumpararea "online" este doar o mica parte a comertului electronic. Acesta include si tranzactiile de bursa si de obligatiuni sau achizitionarea in direct a aplicatiilor electronice fara a fi necesara deplasarea la un magazin. In plus, comertul electronic acopera si relatiile de tip "B-2-B" care faciliteaza achizitiile pentru marile corporatii.
Trei ratiuni principale stau la baza optiunii pentru utilizarea comertului electronic in afaceri:
- Initierea unei noi strategii de marketing
- Protectia consumatorilor
- Sporirea vanzarilor
Cele mai cunoscute site-uri de comert electronic se multumesc, in prezent, cu a fi o simpla prezenta de marketing.
Stabilirea obiectivului urmarit prin pagina de Internet va determina design-ul paginii
Multe firme au inteles ca Internetul este o resursa de exceptie prin care se pot oferi servicii consumatorilor, se pot prezenta detalii despre produsele proprii, se poate raspunde la intrebarile frecvente si nu in ultimul rand, se pot vinde produse si servicii. Acesta trebuie sa fie obiectivul paginii de Internet.
Multe pagini de Internet au fost realizate cu scopul de a depasi simpla prezentare generala de marketing. Acestea nu numai ca prezinta un produs, dar primesc si comenzi "online".
Paginile de Internet mai sofisticate sunt prevazute cu un sistem accesibil de procesare a comenzii, cuprinzand calculatia si informatii detaliate despre taxele de livrare si cele de vanzare; altele, mai performante, permit si o optiune ce ofera informatii despre acceptarea si confirmarea cartii de credit, in timp ce clientul este conectat "online".
In consecinta, la realizarea variantei proprii de comert electronic trebuie sa aveti in vedere obiectivul urmarit. Intocmiti o lista cu propuneri si un plan de punere in practica a acestora. Stabiliti care parte a proiectului este mai importanta si care mai putin importanta. Raspunsul la aceasta intrebare va va ajuta sa alegeti varianta optima.
Multi specialisti se vor oferi sa va ajute sa realizati design-ul si varianta dumneavoastra de comert electronic. Dar, inainte de a apela la experti, stabiliti exact ceea ce doriti avand in vedere faptul ca marimea si complexitatea unui site variaza enorm. Porniti de la o solutie simpla si adaptati-o la necesitatile proprii. Faceti in asa fel ca site-ul dumneavoastra sa fie ceea ce doriti dumneavoastra si nu ceea ce va spun expertii ca ar trebui sa fie.
Inchirierea poate fi o alternativa mai putin costisitoare fata de realizarea prin forte proprii a variantei de comert electronic. Si este recomandata mai ales pentru acele parti care implica eforturi umane prea mari in cadrul firmei.
Cum sa atrageti clientii "online"?
Actualizati mereu pagina de Internet. Un site care ramane neschimbat nu va atrage niciodata clientii.
Faceti totul pentru ca site-ul dvs. sa arate profesionist si sa functioneze perfect. Nu uitati ca site-ul dvs. trebuie nu numai sa vanda produsele ci sa inspire si incredere potentialilor cumparatori.
Mentineti simplitatea site-ului. Daca este prea complicat, cumparatorii vor renunta si vor migra spre altul.
Facilitati cautarea produselor specifice. Inserati un buton de cautare pe fiecare pagina astfel incat clientii sa gaseasca cu usurinta ceea ce cauta.
Asigurati descarcarea rapida a documentelor. Asa cum nu le place sa astepte la coada, oamenilor nu le place nici sa astepte pentru a descarca documente.
Oferta dvs. online trebuie sa fie comparabila cu cea disponibila in magazine. Clientul va opta pentru acele magazine care-i ofera o gama mai variata de marfuri.
Preturile online trebuie sa fie cel putin la nivelul celor accesibile prin intermediul altor canale sau chiar mai mici.
Oferiti spre vanzare produsele cautate pe Internet. Ca regula generala, daca un produs se vinde bine prin sistemul de comanda prin posta, acesta este adecvat si vanzarilor prin Internet.
Luati toate masurile posibile pentru asigurarea securitatii tranzactiilor si aduceti la cunostinta clientilor potentiali aceasta preocupare.
Cum va puteti imbunatati serviciile?
Pagina dvs. de Internet ar trebui sa ofere tot felul de servicii speciale clientilor. Internetul ofera posibilitati multiple de a crea servicii de calitate pentru clienti.
In primul rand, serviciile destinate clientilor depind de sprijinul acordat de conducerea firmei, care trebuie sa dubleze efortul depus de dvs. pentru a le satisface cerintele. Daca veti urmari intrebarile adresate de clienti, veti constata ca un mare numar de apeluri se refera la aceeasi problema. Intocmiti o lista a acestor intrebari adresate frecvent si inserati-o pe site-ul firmei.
Internetul este un instrument de comunicare. Deci, utilizati sistemul e-mail ca principal element de comunicare. Cand clientii utilizeaza sistemul e-mail in locul telefonului, trebuie sa fiti pregatiti sa raspundeti imediat. In caz contrar, clientii dvs. se vor simti pierduti fara un raspuns din parte dvs. si vor prefera, ulterior, sa va contacteze telefonic.
O alta posibilitate de a imbunatati serviciile oferite clientilor este utilizarea grupurilor de discutii interactive pentru a oferi clientilor dvs. un spatiu de dialog online. Aceasta poate fi o idee stralucita deoarece impartasirea experientei clientilor in utilizarea produselor dvs. poate releva aspecte inedite chiar si pentru dvs. iar ei se pot ajuta reciproc pentru o mai buna utilizare a produselor dvs. Aceasta poate fi de asemenea si o cale de a afla impactul produselor asupra clientilor si ce imbunatatiri puteti aduce produselor.
Urmariti clientii cand va viziteaza site-ul: cum navigheaza si ce anume cauta. Veti obtine astfel informatii despre ceea ce este important pentru ei pe site-ul dvs. dar si despre cat de usor se poate utiliza site-ul dvs.
Un bun site de firma contine cantitatea de informatie necesara pentru ca toti cei care il viziteaza sa poata gasi ceva util. La fiecare revenire a clientilor pe site-ul dvs., acesta trebuie sa ofere noi informatii, mai multe sugestii, noutati si stiri. Faceti din site-ul dvs. o "platforma de cunostinte" si clientii dvs. se vor obisnui sa acceseze in primul rand site-ul dvs.
O pagina de Internet trebuie sa fie completa si usor de utilizat. Aveti in vedere faptul ca multi dintre vizitatorii site-ului dvs. vor fi intr-o masura mai mare sau mai mica incepatori. De aceea navigarea pe site-ul dvs. trebuie sa fie cat mai putin sofisticata si fara capcane. Limbajul utilizat pe site-ul firmei trebuie sa fie usor de inteles. Nu uitati ca distanta de la un magazin electronic la altul este doar un click si clientii nu vor pierde prea mult timp ca sa afle cum functioneaza site-ul dvs. - vor cauta un altul.
Nu inserati descrieri prea lungi ale produselor si serviciilor dvs., dar evidentiati cu claritate masurile de protectie de care beneficiaza clientii pe site-ul dvs. Cumparatorii online considera magazinele electronice ca fiind o zona periculoasa unde datele personale isi pot pierde usor confidentialitatea. Este sarcina dvs. sa ii convingeti ca protectia datelor este unul dintre obiectivele dvs. majore. Acesta este unul dintre serviciile oferite prin pagina dvs. de Internet si se refera la gradul de securitate al site-ului firmei dvs.
Suportul tehnic al site-ului dvs. trebuie sa fie competitiv, nimic nu este mai plictisitor decat sa astepti mult timp pentru a obtine informatii. Va trebui sa gasiti un furnizor de servicii Internet, de obicei pe plan local, si sa obtineti fie gazduirea site-ului sau a serverului, fie stabilirea de conexiuni corespunzatoare.
Mai trebuie sa aveti in vedere un aspect: clientii dvs. trebuie tratati individualizat. In cazul in care site-ul dvs. poate asigura individualizarea clientilor, dvs. puteti profita de aceasta posibilitate. O intampinare in nume personal incluzand numele vizitatorului poate crea o atmosfera de simpatie. Si nu uitati ca un comportament prietenos este una dintre principalele surse de succes in vanzari!
Cum sa te mentii in comertul electronic?
Pentru a gasi cea mai economica solutie de marketing pentru site-ul dvs., experimentati prin reclama proprie si urmariti in acelasi timp cu atentie evolutia vanzarilor. Incercati noi modalitati de marketing: inserati noi benere de reclama, stabiliti programe de marketing in colaborare cu alte site-uri, luati in considerare sponsorizarile - si urmariti cum sunt influentate vanzarile dvs.
Prezentarea facuta de dvs. in cadrul magazinului electronic, ca si afacerea in sine, trebuie dezvoltata continuu si modificata pentru a se adapta la evolutia asteptarilor clientilor dvs. si a produselor.
Aceasta flexibilitate este cheia spre mentinerea interesului clientilor pentru afacerea dvs. electronica. Chiar daca produsele dvs. nu se schimba prea mult in timp, se impune sa reevaluati si sa actualizati constant prezenta dvs. pe Internet. Identificati noi calitati si aspecte ale produselor dvs. si incercati sa atrageti noi segmente de potentiali clienti. Natura dinamica si schimbatoare a Internetului poate fi descurajanta dar are, totodata, capacitatea de a atrage clienti, noi relatii de afaceri si oportunitati intangibile altfel.
CHESTIONAR DE ANALIZA A PROIECTULUI >>>
Pentru detalii privind serviciile noastre de web development va invitam
sa ne contactati prin formularul de contact, sau sa completati un formular de analiza a proiectului.
|